+48 606 888 653 biuro@fbd.pl

Kabiny Lakiernicze

Kabina lakiernicza SAIMA dla motoryzacji i przemysłu. Innowacyjne technologie kabin lakierniczych.

saima logo

Kabiny lakiernicze SAIMA - Włoski producent

Kabiny lakiernicze SAIMA produkowane zgodnie z wymaganiami i oczekiwaniami inwestora. Czas produkcji to okres około 5 tygodni.

Energooszczędne i wydajne kabiny lakiernicze

Technologie w kabinach lakierniczych dobieramy indywidualnie do wymagań i potrzeb lakierni.

Rekuperatory ciepła, falowniki, panele endotermiczne, oświetlenie LED, Smart Saima Saving System i inne.

Wymiary kabiny lakierniczej

Dzięki modułowej budowie kabin lakierniczych SAIMA spełniamy wszelkie wymagania inwestora w zakresie wymiarów i parametrów kabin w serwisie lakierniczym.

Projektujemy najbardziej zoptymalizowane rozwiązania zarówno dla już istniejących jak i nowopowstających lakierni.

Kabiny lakiernicze Saima Meccanica

Kabiny lakiernicze SAIMA wykorzystywane są w różnorodnych sektorach przemysłu.

Dzięki ponad 20 letniemu doświadczeniu w projektowaniu kabin lakierniczych SAIMA realizujemy wszelkie niestandardowe potrzeby inwestora. Odpowiedni dobór parametrów i wyposażenia kabiny lakierniczej SAIMA zapewnia inwestorowi wysoką wydajności serwisu lakierniczego oraz optymalizację kosztów eksploatacji.

Nasze kabiny lakiernicze stosowane są w serwisach blacharsko-lakierniczych oraz lakierniach przemysłowych w:

  • branży motoryzacyjnej (kabiny do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych),
  • przemysł kolejowy,
  • przemysł lakierniczy (kabiny wielkogabarytowe i małogabarytowe),
  • przemysł stoczniowy,
  • przemysł lotniczy,
  • przemysł meblarski, stolarski
  • sektor rolniczy,
  • sektor wojskowy,
  • sektor pojazdów specjalistycznych.

Sprawdzony dostawca. Gwarancja zadowolenia.

Saima Meccanica wyznacza trendy w projektowaniu i produkcji nowoczesnych kabin lakierniczych od 1977 roku.

Firma F.B.D. s.j. od 2001 roku jako autoryzowany przedstawiciel firmy Saima Meccanica na rynku polskim zapewnia najwyższej jakości usługi montażu i serwisu kabin lakierniczych.

Gwarancja 5 lat na kabinę lakierniczą

Przy podpisaniu umowy serwisowej od początku działania kabiny w lakierni udzielamy 60 msc gwarancji.

Powiązane produkty SAIMA

Rodzaje Kabin Lakierniczych

Kabiny lakiernicze do przemysłu lakierniczego, produkcyjnego, elementów stalowych

Uniwersalna kabina lakiernicza do przemysłu lakierniczego, produkcyjnego, elementów małogabarytowych w przemyśle lekkim, elementów i konstrukcji stalowych i innych.

Wymiary kabin małogabarytowych projektujemy pod wymagania lakierowanych elementów. Specjalistyczna kabina lakiernicza w lakierniach produkcyjnych w wersji podstawowej wyposażona jest w 3-skrzydłową bramę o otwarciu 2,84m oraz drzwi serwisowe. Istnieje możliwość dostosowania szerokości wjazdu do kabiny poprzez zastosowanie bram 2 lub 4-skrzydłowych oraz elektrycznie rolowanych bram. Oświetlenie LED sufitowe w skosach pomiędzy plenum filtracyjnym a ścianami bocznymi kabiny oraz opcjonalne oświetlenie boczne LED.

Wymiary kabiny, wydajność agregatów, rodzaj palnika i dodatkowe wyposażenie technologiczne dobieramy do indywidualnych potrzeb lakierni i jej produkcji.

Kabina Lakiernicza Saima PRISMA

Kabina lakiernicza do samochodów osobowych i dostawczych

Kabina lakiernicza do samochodów osobowych i dostawczych wyposażona jest w szeroką bramę 4-skrzydłową o pełnym otwarciu, umożliwiającą wjazd samochodów osobowych, terenowych, SUV oraz dostawczych. Długość, szerokość oraz wysokość kabiny lakierniczej samochodowej dostosowujemy do potrzeb blacharni-lakierni. Kabina lakiernicza samochodowa może zostać wykonana w wersji przejazdowej lub dzielonej na sekcje.

W jednej ze ścian kabiny samochodowej znajdują się drzwi serwisowe. Kabina lakiernicza wyposażona jest w podwójny rząd oświetlenia LED:

  • sufitowe w skosach pomiędzy plenum filtracyjnym a ścianami bocznymi oraz
  • poziome lub pionowe na ścianach bocznych lub tylnej.

Wymiary, parametry pracy oraz wyposażenie kabiny lakierniczej samochodowej projektujemy indywidualnie na potrzeby serwisu napraw powypadkowych.

Kabiny lakiernicze Saima Meccanica posiadają aprobaty producentów samochodów wymagane przez ASO.

Kabina Lakiernicza Saima Gamma

Hybrydowa elektryczna kabina lakiernicza

Hybrydowa kabina lakiernicza Saima dla przemysłu i motoryzacji model THESIS z elektrycznymi panelami endotermicznymi.

Hybrydowa – elektryczna kabina lakiernicza posiada zestaw paneli endotermicznych umieszczonych na ścianach, które w fazie suszenia ogrzewają bezpośrednio polakierowany element, a nie powietrze. Ze względu na swoją wydajność takie rozwiązanie znacząco redukuje miesięczne koszty eksploatacji kabiny w porównaniu ze standardowymi rozwiązaniami innych producentów kabin.

Innowacyjne podejście do rozwiązań suszenia w kabinach lakierniczych. Elektryczne ogrzewanie poprzez panele endotermiczne sprawdza się w każdej technologii lakierniczej.

Możliwe jest również zastosowanie nagrzewnicy elektrycznej.

Kabina lakiernicza do przemysłu produkcyjnego, meblarskiego, stolarskiego

Kabina lakiernicza model FL2 przeznaczona jest dla przemysłu produkcyjnego, stolarskiego, przemysłu meblarskiego, lakierowania małogabarytowych elementów, frontów meblowych, lakierowaniu drewna czy MDF.

Ta specjalistyczna kabina lakiernicza posiada pół-pionowy przepływ powietrza – powierzchnia ssąca znajduje się na bocznej/tylnej ścianie komory lakierniczej. Brama wjazdowa zamontowana jest na bocznej ścianie komory lakierniczej. Swoje zastosowanie ma w lakierowaniu elementów stalowych, przemyśle meblarskim, w firmach produkujących różnego rodzaju elementy. 

Możliwe jest wyposażenie kabiny w system transportu podwieszanego i wykonanie pełnej linii lakierniczej z osobną suszarnią elementów.

Kabina Lakiernicza Saima FL2

Wielkogabarytowa kabina lakiernicza

Saima Meccanica

Wielkogabarytowa kabina lakiernicza do przemysłu lub motoryzacji umożliwia lakierowanie m.in. pojazdów użytkowych, dużych elementów konstrukcyjnych, samochodów ciężarowych, ciągników, naczep, pojazdów szynowych.

Brama wjazdowa z pełnym otwarciem 4 -skrzydłowa lub rolowana elektrycznie. Możliwość wykonania kabiny lakierniczej w wersji dzielonej na sekcje lub przejazdowej.

Wyposażona w podwójny lub potrójny rząd oświetlenia na każdej ścianie kabiny (oświetlenie sufitowe i pojedyncze lub podwójne boczne).

Wzmocniona podstawa, umożliwiająca wjazd ciężkich i wielkogabarytowych obiektów do kabiny.

Przemysłowe kabiny lakiernicze SAIMA

Kabina lakiernicza – technologie

Agregaty grzewczo-nawiewowe i wyciągowe kabiny

Nowoczesne agregaty grzewczo-nawiewowe i wyciągowe zapewniają najwyższą jakość w zakresie filtracji powietrza i jego czystości w procesie nakładania powłoki lakierniczej. W zależności od możliwości montażowych stosujemy agregaty zespolone typu Monoblock lub rozdzielne z osobnym wyciągiem lakierniczym. Ściany agregatów wypełnione są wełną mineralną, która zapewnia izolację termiczną i akustyczną. Niski poziom hałasu i bardzo wysoka sprawność zapewnia duży komfort pracy lakiernika.

Agregaty grzewcze i wyciągowe kabin lakierniczych mogą być montowane:

  • Z boku lub tyłu kabiny,
  • Na dachu kabiny lakierniczej,
  • Na zewnątrz obiektu (z zabudową).

Parametry agregatów, moc silników, wydajność wentylatorów są uzależnione od gabarytów komory lakierniczej oraz indywidualnych potrzeb inwestora.

Kabina lakiernicza może być wyposażona w inwerterowe sterowanie silnikami poprzez falowniki. Silniki agregatów kabiny lakierniczej sterowane przez falowniki zapewniają znaczne oszczędności na poziomie zużycia medium grzewczego oraz energii elektrycznej.

Presostaty na bieżąco odczytują i następnie poprzez falowniki regulują pracę silników, aby zapewnić optymalnej ciśnienie w kabinie lakierniczej. Podczas prac przygotowawczych w kabinie lakierniczej falowniki automatycznie zmniejszają wydajność wentylacji, co przekłada się na znaczne oszczędności. 

Agregaty grzewczo wentylacyjne w komorze lakierniczej

Oświetlenie LED w kabinie lakierniczej – lampy LED

W naszych kabinach malarskich stosujemy innowacyjne lampy lakiernicze LED o wysokim współczynniku rozproszenia światła. Oferujemy wiele konfiguracji umiejscowienia energooszczędnych lamp LED w komorze lakierniczej:

  • oświetlenie sufitowe – w skosach pomiędzy plenum a ścianami bocznymi po oby dwóch stronach kabiny,
  • oświetlenie boczne – poziomy lub pionowy rząd oświetlenia po obydwu stronach kabiny lakierniczej,
  • oświetlenie boczne, podwójne – podwójny poziomy rząd oświetlenia po obydwóch stronach kabiny lakierniczej,
  • oświetlenie na tylnej ścianie kabiny lakierniczej – poziome lub pionowe oświetlenie na tylnej ścianie kabiny lakierniczej.

Lampy lakiernicze LED, które stosujemy w naszych kabinach lakierniczych zapewniają:

  • wydłużoną żywotność oświetlenia,
  • zmniejszenie zużycia energii elektrycznej (w porównaniu do standardowego oświetlenia),
  • bezpieczeństwo pracy poprzez zastosowanie opraw ze szkła hartowanego,
  • pozytywny wpływ na środowisko.

Istnieje możliwość wymiany w istniejącej kabinie oświetlenia standardowego na lampy lakiernicze/świetlówki LED.

Ogrzewanie kabiny lakierniczej

W zależności od dostępności medium grzewczego ogrzewanie w kabinie lakierniczo-suszarniczej może być realizowane w technologii:

  • Palnik gazowy lub olejowy Riello z wymiennikiem ciepła,

  • Palnik bezpośredniego spalania gazu Riello PREMIX Direct Fire z otwartą komorą spalania,
  • Panele endotermiczne – system elektrycznych paneli grzewczych zamontowany na ścianach i dachu kabiny lakierniczej, umożliwiające innowacyjne suszenie elementów,
  • Promiennik tunelowy IR – w pełni elektryczne rozwiązanie w fazie suszenia,
  • Nagrzewnice elektryczne umożliwiają grzanie hybrydowe podczas procesu lakierowania w komorze.

Możliwa jest wymiana palnika gazowego na olejowy (lub odwrotnie) w istniejącej kabinie lakierniczej Saima lub innego producenta. 

Możliwe jest zainstalowanie paneli endotermicznych w istniejącej kabinie lakierniczej każdego producenta.

Palnik w kabinie lakierniczej Riello

Komunikacja w kabinie lakierniczej

Ciąg komunikacyjny oraz rodzaj lakierowanych elementów lub samochodów determinuje potrzebne światło wjazdu do komory lakierniczej, dostępne są rozwiązania:

  • Bramy 2, 3 lub 4-skrzydłowe,
  • Bramy rolowane elektrycznie.

Wszystkie bramy są ocieplane. Kabina lakiernicza może być wykonana w wersji przejazdowej lub z podziałem na pracujące niezależnie od siebie sekcje (kabina dzielona).

W jednej sekcji komory lakierniczo-suszarniczej znajdują się przeszklone drzwi serwisowe umożliwiające komunikację np. z pomieszczeniem mieszalni lakierów. Drzwi serwisowe wyposażone są w system anty-panic albo bezpieczne zatrzaski sprężynowe będące jednocześnie awaryjnymi bezpiecznikami nadciśnienia powietrza.

Brama w wersji Krystal zapewnia skrzydła frontowe oraz drzwi serwisowe o podwyższonym przeszkleniu oraz większą widoczność.

Przelotowa kabina lakiernicza Volkswagen

Rekuperator Ciepła w kabinie lakierniczej

Rekuperator ciepła odzyskuje energię cieplną ze zużytego, ciepłego powietrza wywiewanego na zewnątrz kabiny lakierniczej i przekazuje je świeżemu, nowemu powietrzu które następnie przechodzi przez agregat grzewczo-wentylacyjny.

Zastosowanie rekuperatora ciepła w kabinie lakierniczej to bardzo ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie. Kluczowe korzyści to:

  • zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery, poprzez redukcję ilości zużycia paliw potrzebnych do ogrzania powietrza,
  • zmniejszenie czasu potrzebnego do uzyskania odpowiednich temperatur w kabinie lakierniczej (zwłaszcza w okresie zimowym),
  • zmniejszenie kosztów zużycia paliwa, gazu lub oleju.

Cena rekuperatora ciepła uzależniona jest od parametrów kabiny lakierniczej. Inwestycja w rekuperator ciepła wiąże się ze zwiększeniem ceny kabiny lakierniczej średnio o 10-15%.

Rekuperator ciepła w kabinie lakierniczej

Budowa kabiny lakierniczej

Podłoże kabiny lakierniczej może być wykonane w postaci:

  • fosy betonowej (obniżenie w posadzce o 80-90 cm),
  • podstawy metalowej w niecce (obniżenie w posadzce jedynie o 35 cm),
  • podstawy metalowej na posadzce (bez ingerencji w posadzkę lakierni, zastosowanie podstawy uchylnej lub z rampami najazdowymi),
  • posadzki lakierni (bez ingerencji w posadzkę lakierni, odciąg powietrza realizowany jest poprzez kolektory ssące zamontowane w bocznych ścianach kabiny lakierniczej).

Podstawa metalowa umożliwia ograniczenie prac budowlanych związanych w wykonaniem fosy betonowej, przy jednocześnie zachowaniu parametrów kabiny lakierniczej w technologii producenta Saima Meccanica.

Ściany kabiny lakierniczej SAIMA MECCANICA wykonane są z paneli z wytłaczanej blachy stalowej, wzmacnianych stalowymi kształtownikami. Ściany pokryte są zewnętrznie i wewnętrznie bardzo trwałą i odporną na uszkodzenia oraz zabrudzenia powłoka winylową w kolorach (do wyboru przez inwestora) na zewnątrz: czerwony, niebieski, szary, biały lub żółty, wewnątrz kolor biały półmatowy. 

Materiał izolacyjny w panelach ściennych to wełna mineralna o niskim współczynniku przenikalności cieplnej, poniżej 0,039 W/m².

Drzwi wjazdowe kabiny lakierniczej wykonane są z tłoczonej stalowej blachy z izolacją z wełny mineralnej o dużej gęstości zapewniającym bardzo dobre własności izolacji termicznej, akustycznej i ognioodporne. Drzwi dzielą się na trzy lub cztery ruchome, przeszkolone skrzydła osadzone na łożyskowanych zawiasach. W zastosowaniach przemysłowych często stosujemy listwowe bramy rolowane z napędem elektrycznym.

Intuicyjne panele sterujące kabiną. Kabiny lakiernicze Saima mogą być wyposażone w następujące jednostki sterujące:

  • Panel sterowania analogowy,
  • Panel sterowania alfanumeryczny XTB,
  • Dotykowy panel sterowania LCD Easy View 10,5”.

Bezpieczeństwo pracy w komorze lakierniczo-suszarniczej

Nasze komory lakiernicze spełniają wszelkie wymagania bezpieczeństwa, ppoż i ochrony środowiska. Charakteryzują się bezpieczeństwem pracy.

  • Dostępna kolorystyka – dostępne 5 opcji poszycia zewnętrznego, z możliwością estetycznego dopasowania do serwisu lakierniczego,
  • Łatwa wymiana filtrów sufitowych w kabinie, dzięki zastosowanym rozwiązaniom w plenum górnym,
  • Powierzchnie powlekane są trwałym tworzywem poliwinylowy, które w porównaniu do innych dostępnych kabin lakierniczych na rynku, gwarantują dużą odporność na uszkodzenia i zanieczyszczenia, które są obecne w serwisie lakierniczym,
  • Łączniki antywibracyjne w połączeniach między agregatami a komorą lakierniczą,
  • Zastosowanie układu czasowego, do nie jednoczesnego włączania się poszczególnych silników wentylacji,
  • Przesłona przeciwpożarowa wraz z bezpiecznikiem termicznym dla agregatu grzewczego kabiny lakierniczej, uruchamiająca mechanizm zatrzaskowy i odcinający zasilanie elektryczne,
  • Blokada oświetlenia w fazie suszenia,
  • Osobne zabezpieczenie termiczne dla każdego z silnika agregatu kabiny lakierniczej,
  • Recyrkulacja powietrza w fazie suszenia w kabinie,
  • Kierownice powietrza zarówno w suficie nawiewowym jak i podstawie kabiny,
  • Zintegrowane systemy kontroli podzespołów kabiny lakierniczej,
  • Wielostopniowa filtracja powietrza, z możliwością bezproblemowej wymiany filtrów na filtry węglowe,
  • Bardzo wysoka jakość i stabilność wykonania konstrukcji kabiny lakierniczej,
  • Pełne ocieplenie ścian kabiny lakierniczej,
  • Inteligentny, dotykowy panel sterowania, ułatwiający i przyśpieszający prace lakiernika.

O firmie FBD

Firma F.B.D. s.j. od 2001 roku wyposaża kompleksowo serwisy blacharsko-lakiernicze oraz lakiernie przemysłowe, oferując najwyższej klasy urządzenia europejskich producentów oraz profesjonalny montaż.

O nas

Serwis

Baza Wiedzy

Nasze Realizacje

Działamy na terenie całego kraju:

biuro@fbd.pl

Siedziba Chorzów

ul. 3 Maja 64/2

+48 606 888 653

Oddział Warszawa

+48 733 788 708