+48 606 888 653 biuro@fbd.pl

Kabiny Lakiernicze

Kabina lakiernicza SAIMA dla motoryzacji i przemysłu. Innowacyjne technologie kabin lakierniczych.

Kabiny lakiernicze SAIMA - Włoski producent

Kabiny lakiernicze SAIMA produkowane zgodnie z wymaganiami i oczekiwaniami inwestora.

Czas produkcji to okres około 4 tygodni. Czas montażu kabiny lakierniczej uzależniony jest od jej gabarytów, opcji wyposażenia i zakresu całej inwestycji.

Energooszczędne i wydajne kabiny lakiernicze

Technologie w kabinach lakierniczych dobieramy indywidualnie do wymagań i potrzeb lakierni.

Rekuperatory ciepła, falowniki, panele endotermiczne, oświetlenie LED, Smart Saima Saving System i inne.

Wymiary kabiny lakierniczej

Dzięki modułowej budowie kabin lakierniczych SAIMA spełniamy wszelkie wymagania inwestora w zakresie wymiarów i parametrów kabin w serwisie lakierniczym.

Projektujemy najbardziej zoptymalizowane rozwiązania zarówno dla już istniejących jak i nowopowstających lakierni.

Kabiny lakiernicze SAIMA Meccanica

Kabiny lakiernicze SAIMA wykorzystywane są w różnorodnych sektorach przemysłu.

Dzięki prawie 30 letniemu doświadczeniu w projektowaniu kabin lakierniczych SAIMA realizujemy wszelkie niestandardowe potrzeby klienta.

Odpowiedni dobór parametrów i wyposażenia kabiny lakierniczej SAIMA poprzez zespół FBD gwarantuje inwestorowi zwiększenie wydajności serwisu lakierniczego oraz optymalizację kosztów eksploatacji.

Nasze kabiny lakiernicze stosowane są w serwisach blacharsko-lakierniczych oraz lakierniach przemysłowych w:

  • branży motoryzacyjnej (transport drogowy, pasażerski i dostawczy),
  • transport kolejowy,
  • przemysł lakierniczy,
  • przemysł stoczniowy,
  • przemysł lotniczy,
  • przemysł meblarski,
  • sektor rolniczy,
  • sektor wojskowy,
  • sektor pojazdów specjalistycznych.

Sprawdzony dostawca. Gwarancja zadowolenia.

Saima Meccanica wyznacza trendy w projektowaniu i produkcji nowoczesnych kabin lakierniczych od 1977 roku.

Firma F.B.D. S.J. od 2001 roku jako generalny i autoryzowany przedstawiciel firmy Saima Meccanica na rynku polskim zapewnia najwyższej jakości usługi montażu i serwisu kabin lakierniczych.

Gwarancja 5 lat na kabinę lakierniczą

Przy podpisaniu umowy serwisowej od początku działania kabiny w lakierni udzielamy 60 msc gwarancji.

Gwarancja podstawowa to 24 msc.

Powiązane produkty SAIMA

Modele Kabin Lakierniczych

Kabina Lakiernicza Saima PRISMA

Kabina Lakiernicza PRISMA

Saima Meccanica

Kabina Lakiernicza Saima Gamma

Kabina Lakiernicza GAMMA

Saima Meccanica

Kabina Lakiernicza THESIS

Z panelami endotermicznymi wbudowanymi w ściany kabiny lakierniczej

Kabina Lakiernicza Saima FL2

Kabina Lakiernicza FL2

Rozwiązanie ściany ssącej z półpionowym przepływem powietrza wewnątrz kabiny.

Przemysłowa Kabina Lakiernicza SAIMA GRANDI MEZZI

Saima Meccanica

Zobacz osobną stronę:

Technologie w Kabinach Lakierniczych

Panele endotermiczne w kabinie lakierniczej

Panele Endotermiczne

Innowacyjne ogrzewanie w kabinie lakierniczej. 

Duże oszczędności w kosztach eksploatacji kabiny lakierniczej w porównaniu z rozwiązaniami dostępnymi na rynku u innych producentów.

Oświetlenie LED w kabinie lakierniczej

Oświetlenie LED

Rodzaje i konfiguracje oświetlenia LED w kabinie lakierniczej.

Oświetlenie sufitowe, boczne poziome lub pionowe i inne.

Budowa Kabiny Lakierniczej

Konstrukcja nośna oraz budowa kabiny lakierniczej.

Rodzaje podstaw nośnych (na podstawie metalowej, z kolektorem ssącym i klasyczne). Jak zbudowane są ściany kabiny lakierniczej.

Rekuperator ciepła w kabinie lakierniczej

Rekuperatory Ciepła

Odzysk energii cieplnej z już wykorzystanego, ogrzanego powietrza.

Redukcja kosztów eksploatacyjnych w użytkowaniu kabiny lakierniczej.

Falowniki - inwertorowe sterowanie agregatami

Regulacja poprzez presostaty ciśnienia w kabinie.

Zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną w kabinie lakierniczej.

Kabina Lakiernicza Saima PRISMA

Kabina lakiernicza PRISMA

Saima Meccanica

Uniwersalna Kabina Lakiernicza do przemysłu i motoryzacji.

W wersji podstawowej kabina lakiernicza PRISMA wyposażona jest w 3 szerokie skrzydła wjazdowe oraz drzwi serwisowe. Oświetlenie w skosach pomiedzy plenum filtracyjnym a scianami bocznymi, opcjonalnie także na ścianach bocznych.

Wymiary kabiny, wydajności agregatów, rodzaj medium grzewczego dobierane są zawsze do indywidualnych potrzeb inwestora.

 

Kabina Lakiernicza Saima Gamma

Kabina lakiernicza GAMMA

Saima Meccanica

Uniwersalna Kabina Lakiernicza do przemysłu i motoryzacji.

W wersji podstawowej wyposażona jest w 4 szerokie skrzydła wjazdowe (pełne otwarcie) oraz drzwi serwisowe. Oświetlenie w skosach pomiedzy plenum filtracyjnym a ścianami bocznymi oraz poziome lub pionowe na ścianach bocznych.

Wszystkie pozostałe parametry kabiny lakierniczej projektowane są indywidualnie po konsultacji z inwestorem.

Kabiny lakiernicze dostosowane do potrzeb

Dostępne są różne warianty kolorystyczne kabiny lakierniczej.

Drzwi serwisowe oraz frontowe w wersji KRYSTAL, o przeszkleniu na poziomie 90%, z zachowaniem właściwości izolacji akustycznej i termicznej.

Przykłady różnych rozwiązań montażu kabin lakierniczych SAIMA MECCANICA:

  • Agregaty zamontowane na dachu kabiny lakierniczej lub poza lakiernią (na zewnątrz obiektu),
  • Agregaty zespolone Monoblock lub rozdzielcze nawiewowe i wyciągowe.

Intuicyjne panele sterujące kabiną

W zależności od specyfikacji technicznej kabiny lakiernicze Saima mogą być wyposażone w następujące jednostki sterujące:

  • Panel sterowania analogowy
  • Panel sterowania alfanumeryczny XTB
  • Dotykowy panel sterowania Easy View 10,5”

Ogrzewanie w kabinie lakierniczej może być realizowane poprzez:

  • Palnik gazowy z otwartą komorą spalania,

  • Palnik gazowy lub olejowy dwu-stopniowego z wymiennikiem ciepła,

  • Panele endotermiczne – w pełni elektryczne rozwiązanie,
  • nagrzewnice.

Istnieje wiele możliwości doposażenia i modyfikacji kabin lakierniczych SAIMA. Poniżej prezentujemy wybrane, popularne wśród naszych klientów rozwiązania:

  • ECO (energooszczędne technologie w kabinach lakierniczych)
  • LIGHT (bez lub mało-inwazyjna ingerencja w posadzkę lakierni)
    • posadowienie na podstawie metalowej – bez konieczności wykonania standardowego zagłębienie 80 cm w posadzce lakierni, wystarczy zagłębienie w posadzce 35 cm (jest to rozwiązanie często wybierane przez naszych klientów, z powodu braku konieczności dużej ingerencji w posadzkę lakierni przy jednocześnie pełnym zachowaniu parametrów kabiny lakierniczej w technologii producenta Saima Meccanica)
    • posadowienie na podstawie metalowej uchylnej – kabina lakiernicza posadowiona bezpośrednio na posadzce serwisu lakierniczego,
    • odciąg powietrza poprzez kolektor ssący umiejscowiony na jednej/dwóch ścianach kabiny lakierniczej – posadowienie konstrukcji bezpośrednio na posadzce lakierni.
  • PRZEMYSŁOWE
    • zwiększenie nośności krat – często stosowane rozwiązanie dla kabin lakierniczych w sektorze wojskowym, rolniczym, pojazdów specjalistycznych lub ciężarowych.

 

Kabina lakiernicza SAIMA, podstawowe wyróżniki i cechy:

  • Dostępna kolorystyka – dostępne 5 opcji poszycia zewnętrznego, z możliwością estetycznego dopasowania do serwisu lakierniczego,
  • Łatwa wymiana filtrów sufitowych w kabinie, dzięki zastosowanym rozwiązaniom w plenum górnym, przyśpieszające przeprowadzenie wymiany we własnym zakresie,
  • Powierzchnie powlekane są trwałym tworzywem poliwinylowy, które w porównaniu do innych dostępnych kabin lakierniczych na rynku, gwarantują dużą odporność na uszkodzenia i zanieczyszczenia, które są obecne w serwisie lakierniczym,
  • Łączniki antywibracyjne w połączeniach między agregatami a komorą lakierniczą,
  • Zastosowanie układu czasowego, do nie jednoczesnego włączania się poszczególnych silników wentylacji,
  • Przesłona przeciwpożarowa wraz z bezpiecznikiem termicznym dla agregatu grzewczego kabiny lakierniczej, uruchamiająca mechanizm zatrzaskowy i odcinający zasilanie elektryczne,
  • Blokada oświetlenia w fazie suszenia w celu oszczędności energii,
  • Osobne zabezpieczenie termiczne dla każdego z silnika agregatu kabiny lakierniczej,
  • Recyrkulacja powietrza w fazie suszenia w kabinie,
  • Kierownice powietrza zarówno w suficie nawiewowym jak i podstawie kabiny,
  • Zintegrowane systemy kontroli podzespołów kabiny lakierniczej,
  • Wielostopniowa filtracja powietrza, z możliwością bezproblemowej wymiany filtrów na filtry węglowe,
  • Bardzo wysoka jakość i stabilność wykonania konstrukcji kabiny lakierniczej,
  • Pełne ocieplenie zarówno ścian jak i stropu nawiewowego kabiny lakierniczej,
  • Inteligentny, dotykowy panel sterowania, ułatwiający i przyśpieszający prace lakiernika.

      Kabina lakiernicza THESIS

      Saima Meccanica

      Uniwersalna, Elektryczna Kabina Lakiernicza do przemysłu i motoryzacji.

      W kabinie lakierniczej THESIS, producent Saima Meccanica zrezygnował zarówno z palnika jak i wymiennika ciepła, a ich rolę przejęły w pełni elektryczne panele endotermiczne.

      Takie rozwiązanie sprawia, że komin spalinowy, zbiornik paliwa i podłącza gazowe są niepotrzebne i zbędne. 

      Całkowicie innowacyjne podejście do rozwiązań ogrzewania w kabinach lakierniczych, zmieniające dotychczasowe tradycyjne podejście w serwisie lakierniczym. Rozwiązanie sprawdza się do każdego rodzaju lakierów, pojazdów i elementów lakierowanych.

      Kabina Lakiernicza Saima FL2

      Kabina lakiernicza FL2

      Saima Meccanica

      Uniwersalna Kabina Lakiernicza do przemysłu meblarskiego.

      Ten rodzaj kabiny lakierniczej charakteryzuje się pionowym przepływem powietrza oraz bramą wjazdową zamontowaną na bocznej ścianie kabiny lakierniczej. Rozwiązanie często stosowane w przemyśle meblarskim oraz gdy lakierowanie elementów odbywa się w pozycji pionowej.

      Kabina lakiernicza – wybrane technologie

      Rekuperator Ciepła w kabinie lakierniczej

      Rekuperator ciepła odzyskuje energię cieplną ze zużytego, ciepłego powietrza wywiewanego na zewnątrz kabiny lakierniczej i przekazuje je świeżemu, nowemu powietrzu które następnie przechodzi przez agregat grzewczo-wentylacyjny.

      Zastosowanie rekuperatora ciepła w kabinie lakierniczej to bardzo ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie. Kluczowe korzyści to:

      • zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery, poprzez redukcję ilości zużycia paliw potrzebnych do ogrzania powietrza,
      • zmniejszenie czasu potrzebnego do uzyskania odpowiednich temperatur w kabinie lakierniczej (zwłaszcza w okresie zimowym),
      • zmniejszenie kosztów zużycia paliwa, gazu lub oleju napędowego.

      Cena rekuperatora ciepła uzależniona jest od parametrów kabiny lakierniczej. Inwestycja w rekuperator ciepła wiąże się ze zwiększeniem ceny kabiny lakierniczej średnio o 10-15%.

      Rekuperator ciepła w kabinie lakierniczej

      Oświetlenie LED w kabinie lakierniczej

      Proponujemy Państwu kilka rozwiązań z zakresu energooszczędnego oświetlenia LED w Państwa kabinie lakierniczej:

      • oświetlenie boczne – poziomy rząd oświetlenia po obydwu stronach kabiny lakierniczej,
      • oświetlenie sufitowe – w skosach pomiędzy plenum a ścianami bocznymi po oby dwóch stronach kabiny,
      • oświetlenie boczne, podwójne – podwójny poziomy rząd oświetlenia po obydwóch stronach kabiny lakierniczej,
      • oświetlenie pionowe – pionowe oświetlenie po obydwóch stronach kabiny,
      • oświetlenie na tylnej ścianie kabiny lakierniczej – poziome, poziome podwójne lub pionowe oświetlenie na tylnej ścianie kabiny lakierniczej.

      Oświetlenie LED, które stosujemy w naszych kabinach lakierniczych zapewnia:

      • wydłużoną żywotność oświetlenia,
      • zmniejszenie zużycia energii elektrycznej (w porównaniu do standardowego oświetlenia),
      • bezpieczeństwo pracy poprzez zastosowanie opraw ze szkła hartowanego,
      • pozytywny wpływ na środowisko.

      Budowa kabiny lakierniczej Saima Meccanica

      Podłoże kabiny lakierniczej może być wykonane w postaci:

      • fosy betonowej (obniżenie w posadzce ok. 80 cm),
      • podstawy metalowej (obniżenie w posadzce jedynie o 35 cm lub ustawionej na istniejącej posadzce),
      • podstawy metalowej uchylnej (bez ingerencji w posadzkę lakierni),
      • posadzki lakierni (bez ingerencji w posadzkę lakierni, wyciąg powietrza realizowany jest poprzez boczne ściany kabiny lakierniczej).

       

      Ściany kabiny lakierniczej SAIMA MECCANICA o grubości 55 mm wykonane są z paneli z wytłaczanej blachy stalowej, wzmacnianych stalowymi kształtownikami.

      Ściany pokryte są zewnętrznie i wewnętrznie bardzo trwałą i odporną na uszkodzenia oraz zabrudzenia powłoka winylową w kolorach (do wyboru przez inwestora) na zewnątrz: czerwony, niebieski, szary, biały lub żółty, wewnątrz kolor biały półmatowy. 

      Materiał izolacyjny w panelach ściennych to wełna mineralna o niskim współczynniku przenikalności cieplnej, poniżej 0,035 W/m².

      Drzwi wjazdowe kabiny lakierniczej wykonane są z tłoczonej stalowej blachy z izolacją z wełny mineralnej o dużej gęstości zapewniającym bardzo dobre własności izolacji termicznej, akustycznej i ognioodporne. Drzwi dzielą się na trzy lub cztery ruchome, przeszkolone skrzydła osadzone na łożyskowanych zawiasach. W zastosowaniach przemysłowych często stosujemy listwowe bramy rolowane z napędem elektrycznym.

      W jednej sekcji kabiny lakierniczej standardowo znajdują się przeszklone drzwi serwisowe umożliwiające komunikację np. z pomieszczeniem mieszalni lakierów lub suszarnią.

      W kabinach lakierniczych Saima Meccanica drzwi posiadają bezpieczne zatrzaski sprężynowe będące jednocześnie awaryjnymi bezpiecznikami nadciśnienia powietrza.

      O firmie FBD

      Firma FBD od blisko 20 lat wyposaża kompleksowo serwisy blacharsko-lakiernicze oraz lakiernie przemysłowe, oferując najwyższej klasy urządzenia europejskich producentów oraz profesjonalny montaż.

      Serwis

      Nasze Realizacje

      Działamy na terenie całego kraju:

      biuro@fbd.pl

      Oddział Warszawa

      ul. L. Okulickiego 2/29

      +48 733 788 708

      Oddział Chorzów

      ul. 3 Maja 64/3

      +48 606 888 653