Kabiny Lakiernicze
Kabina lakiernicza SAIMA dla motoryzacji i przemysłu. Innowacyjne technologie kabin lakierniczych.


Kabiny lakiernicze SAIMA - Włoski producent
Kabiny lakiernicze SAIMA produkowane zgodnie z wymaganiami i oczekiwaniami inwestora.
Czas produkcji to okres około 4 tygodni. Czas montażu kabiny lakierniczej uzależniony jest od jej gabarytów, opcji wyposażenia i zakresu całej inwestycji.
Energooszczędne i wydajne kabiny lakiernicze
Technologie w kabinach lakierniczych dobieramy indywidualnie do wymagań i potrzeb lakierni.
Rekuperatory ciepła, falowniki, panele endotermiczne, oświetlenie LED, Smart Saima Saving System i inne.
Wymiary kabiny lakierniczej
Dzięki modułowej budowie kabin lakierniczych SAIMA spełniamy wszelkie wymagania inwestora w zakresie wymiarów i parametrów kabin w serwisie lakierniczym.
Projektujemy najbardziej zoptymalizowane rozwiązania zarówno dla już istniejących jak i nowopowstających lakierni.
Kabiny lakiernicze Saima Meccanica
Kabiny lakiernicze SAIMA wykorzystywane są w różnorodnych sektorach przemysłu.
Dzięki 20 letniemu doświadczeniu w projektowaniu kabin lakierniczych SAIMA realizujemy wszelkie niestandardowe potrzeby klienta.
Odpowiedni dobór parametrów i wyposażenia kabiny lakierniczej SAIMA poprzez zespół FBD gwarantuje inwestorowi zwiększenie wydajności serwisu lakierniczego oraz optymalizację kosztów eksploatacji.
Nasze kabiny lakiernicze stosowane są w serwisach blacharsko-lakierniczych oraz lakierniach przemysłowych w:
- branży motoryzacyjnej (transport drogowy, pasażerski i dostawczy),
- transport kolejowy,
- przemysł lakierniczy,
- przemysł stoczniowy,
- przemysł lotniczy,
- przemysł meblarski,
- sektor rolniczy,
- sektor wojskowy,
- sektor pojazdów specjalistycznych.
Sprawdzony dostawca. Gwarancja zadowolenia.
Saima Meccanica wyznacza trendy w projektowaniu i produkcji nowoczesnych kabin lakierniczych od 1977 roku.
Firma F.B.D. S.J. od 2001 roku jako generalny i autoryzowany przedstawiciel firmy Saima Meccanica na rynku polskim zapewnia najwyższej jakości usługi montażu i serwisu kabin lakierniczych.
Gwarancja 5 lat na kabinę lakierniczą
Przy podpisaniu umowy serwisowej od początku działania kabiny w lakierni udzielamy 60 msc gwarancji.
Gwarancja podstawowa to 24 msc.
Powiązane produkty SAIMA
Przemysłowe kabiny lakiernicze
Boks lakierniczy (pomieszczenie mieszalni lakierów)
Modele Kabin Lakierniczych

Kabina Lakiernicza BETA
Trzyskrzydłowa brama wjazdowa oraz oświetlenie sufitowe.

Kabina Lakiernicza GAMMA
Czteroskrzydłowa brama wjazdowa zwiększająca szerokość użytkową kabiny lakierniczej oraz podwójny układ oświetlenia LED.
Pozostałe parametry i wyposażenie kabiny lakierniczej dobieramy indywidualnie.

Kabina Lakiernicza THESIS
Z panelami endotermicznymi wbudowanymi w ściany kabiny lakierniczej.

Kabina Lakiernicza FL2
Rozwiązanie ściany ssącej z półpionowym przepływem powietrza wewnątrz kabiny lakierniczej.
Rozwiązanie stosowane w lakierniach przemysłowych.

Przemysłowa Kabina Lakiernicza SAIMA GRANDI MEZZI
Saima Meccanica
Zobacz osobną stronę:
Technologie w Kabinach Lakierniczych

Panele Endotermiczne
Innowacyjne ogrzewanie w kabinie lakierniczej.
Duże oszczędności w kosztach eksploatacji kabiny lakierniczej w porównaniu z rozwiązaniami dostępnymi na rynku u innych producentów.

Oświetlenie LED
Rodzaje i konfiguracje oświetlenia LED w kabinie lakierniczej.
Oświetlenie sufitowe, boczne poziome lub pionowe i więcej.

Budowa Kabiny Lakierniczej
Rodzaje posadowienia kabiny (fosa betonowa, na podstawie metalowej, z kolektorem ssącym). Budowa ścian kabiny lakierniczej.

Rekuperatory Ciepła
Odzysk energii cieplnej z już wykorzystanego, ogrzanego powietrza.
Redukcja kosztów eksploatacyjnych w użytkowaniu kabiny lakierniczej.

Falowniki - inwertorowe sterowanie agregatami
Regulacja poprzez presostaty ciśnienia w kabinie.
Zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną w kabinie lakierniczej.

Kabina lakiernicza BETA
Saima Meccanica
Uniwersalna Kabina Lakiernicza do przemysłu i motoryzacji.
W wersji podstawowej kabina lakiernicza BETA wyposażona jest w bramę 3 skrzydłową o otwarciu 2,84 m oraz drzwi serwisowe.
Oświetlenie sufitowe w skosach pomiędzy plenum filtracyjnym a ścianami bocznymi kabiny.
Wymiary kabiny, wydajność agregatów, moc i rodzaj palnika dobieramy zawsze do indywidualnych potrzeb inwestora.

Kabina lakiernicza GAMMA
Saima Meccanica
Uniwersalna Kabina Lakiernicza do przemysłu i motoryzacji.
W wersji podstawowej wyposażona jest w szeroką bramę 4 skrzydłową o pełnym otwarciu 3,79 m oraz drzwi serwisowe.
Oświetlenie LED lub standardowe:
- sufitowe w skosach pomiedzy plenum filtracyjnym a ścianami bocznymi oraz
- poziome lub pionowe na ścianach bocznych.
Wszystkie pozostałe parametry oraz wyposażenie kabiny lakierniczej projektujemy indywidualnie po konsultacji z inwestorem.
Kabiny lakiernicze dostosowane do potrzeb
Dostępne są różne warianty kolorystyczne kabiny lakierniczej (biały, szary, czerwony, żółty, ciemny granat).
Komunikacja w kabinie lakierniczej może być realizowana poprzez:
- Bramę trzyksrzydłową (w wersji standard lub Krystal),
- Bramę czteroskrzydłową (w wersji standard lub Krystal),
- Elektryczną bramę rolowaną,
- Kabinę w wersji przejazdowej z dodatkową bramą na tylnej ścianie (bramy w wersjach wyżej wymienionych)
Kabina lakiernicza może być wykonana w wersji przejazdowej lub z podziałem na pracujące niezależnie od siebie sekcje (kabina dzielona).
Brama w wersji Krystal zapewnia nam skrzydła frontowe oraz serwisowe o przeszkleniu na poziomie 90% z zachowaniem właściwości izolacji akustycznej i termicznej.
Przykłady różnych rozwiązań montażu agregatów (zespolonych lub rozdzielczych) kabin lakierniczych Saima Meccanica:
- Z boku lub tyłu kabiny,
- Na dachu kabiny lakierniczej (na konstrukcji wspornej),
- Na zewnątrz obiektu (z zabudową).
Intuicyjne panele sterujące kabiną
Kabiny lakiernicze Saima mogą być wyposażone w następujące jednostki sterujące:
- Panel sterowania analogowy,
- Panel sterowania alfanumeryczny XTB,
- Dotykowy panel sterowania LCD Easy View 10,5”.
Ogrzewanie w kabinie lakierniczej może być realizowane poprzez:
-
Palnik gazowy z otwartą komorą spalania PREMIX,
-
Palnik gazowy lub olejowy dwu-stopniowy z wymiennikiem ciepła,
- Panele endotermiczne lub promiennik tunelowy IR – w pełni elektryczne rozwiązanie w fazie suszenia,
- Nagrzewnice.
Istnieje wiele możliwości doposażenia i modyfikacji kabin lakierniczych SAIMA. Poniżej prezentujemy wybrane, popularne wśród naszych klientów rozwiązania:
- ECO (energooszczędne technologie w kabinach lakierniczych)
- z rekuperatorami ciepła,
- falowniki silniki agregatów sterowane przez falowniki,
- z panelami endotermicznymi,
- LIGHT (bez lub mało-inwazyjna ingerencja w posadzkę lakierni)
- posadowienie na podstawie metalowej – bez konieczności wykonania standardowego zagłębienie 80 cm w posadzce lakierni, wystarczy zagłębienie w posadzce 35 cm (jest to rozwiązanie często wybierane przez klientów, z powodu braku konieczności dużej ingerencji w posadzkę lakierni przy jednocześnie pełnym zachowaniu parametrów kabiny lakierniczej w technologii producenta Saima Meccanica)
- posadowienie na podstawie metalowej – kabina lakiernicza posadowiona bezpośrednio na posadzce serwisu lakierniczego,
- odciąg powietrza poprzez kolektor ssący umiejscowiony na jednej/dwóch ścianach kabiny lakierniczej – posadowienie konstrukcji bezpośrednio na posadzce lakierni.
- PRZEMYSŁOWE
- podwyższenie nośności krat pomostowych – często stosowane rozwiązanie dla kabin lakierniczych w sektorze wojskowym, rolniczym, pojazdów specjalistycznych lub ciężarowych.
Kabina lakiernicza SAIMA, podstawowe wyróżniki i cechy:
- Dostępna kolorystyka – dostępne 5 opcji poszycia zewnętrznego, z możliwością estetycznego dopasowania do serwisu lakierniczego,
- Łatwa wymiana filtrów sufitowych w kabinie, dzięki zastosowanym rozwiązaniom w plenum górnym, przyśpieszające przeprowadzenie wymiany we własnym zakresie,
- Powierzchnie powlekane są trwałym tworzywem poliwinylowy, które w porównaniu do innych dostępnych kabin lakierniczych na rynku, gwarantują dużą odporność na uszkodzenia i zanieczyszczenia, które są obecne w serwisie lakierniczym,
- Łączniki antywibracyjne w połączeniach między agregatami a komorą lakierniczą,
- Zastosowanie układu czasowego, do nie jednoczesnego włączania się poszczególnych silników wentylacji,
- Przesłona przeciwpożarowa wraz z bezpiecznikiem termicznym dla agregatu grzewczego kabiny lakierniczej, uruchamiająca mechanizm zatrzaskowy i odcinający zasilanie elektryczne,
- Blokada oświetlenia w fazie suszenia w celu oszczędności energii,
- Osobne zabezpieczenie termiczne dla każdego z silnika agregatu kabiny lakierniczej,
- Recyrkulacja powietrza w fazie suszenia w kabinie,
- Kierownice powietrza zarówno w suficie nawiewowym jak i podstawie kabiny,
- Zintegrowane systemy kontroli podzespołów kabiny lakierniczej,
- Wielostopniowa filtracja powietrza, z możliwością bezproblemowej wymiany filtrów na filtry węglowe,
- Bardzo wysoka jakość i stabilność wykonania konstrukcji kabiny lakierniczej,
- Pełne ocieplenie zarówno ścian jak i stropu nawiewowego kabiny lakierniczej,
- Inteligentny, dotykowy panel sterowania, ułatwiający i przyśpieszający prace lakiernika.

Kabina lakiernicza THESIS
Saima Meccanica
Elektryczna Kabina Lakiernicza do przemysłu i motoryzacji.
Elektryczna kabina lakiernicza THESIS posiada zestaw paneli endotermicznych umieszczonych na ścianach, które ogrzewają bezpośrednio polakierowany element a nie powietrze. Ze względu na swoją wydajność takie rozwiązanie znacząco redukuje miesięczne koszty eksploatacji kabiny.
Innowacyjne podejście do rozwiązań suszenia w kabinach lakierniczych. Elektryczne ogrzewanie poprzez panele endotermiczne sprawdza się w każdej technologii lakierniczej.

Kabina lakiernicza FL2
Saima Meccanica
Kabina Lakiernicza dla przemysłu z półpionowym przepływem powietrza.
Ten rodzaj kabiny lakierniczej charakteryzuje się półpionowym przepływem powietrza oraz bramą wjazdową zamontowaną na bocznej ścianie kabiny lakierniczej.
Kabina lakiernicza – wybrane technologie
Rekuperator Ciepła w kabinie lakierniczej
Rekuperator ciepła odzyskuje energię cieplną ze zużytego, ciepłego powietrza wywiewanego na zewnątrz kabiny lakierniczej i przekazuje je świeżemu, nowemu powietrzu które następnie przechodzi przez agregat grzewczo-wentylacyjny.
Zastosowanie rekuperatora ciepła w kabinie lakierniczej to bardzo ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie. Kluczowe korzyści to:
- zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery, poprzez redukcję ilości zużycia paliw potrzebnych do ogrzania powietrza,
- zmniejszenie czasu potrzebnego do uzyskania odpowiednich temperatur w kabinie lakierniczej (zwłaszcza w okresie zimowym),
- zmniejszenie kosztów zużycia paliwa, gazu lub oleju napędowego.
Cena rekuperatora ciepła uzależniona jest od parametrów kabiny lakierniczej. Inwestycja w rekuperator ciepła wiąże się ze zwiększeniem ceny kabiny lakierniczej średnio o 10-15%.

Oświetlenie LED w kabinie lakierniczej
Proponujemy Państwu kilka rozwiązań z zakresu energooszczędnego oświetlenia LED w Państwa kabinie lakierniczej:
- oświetlenie boczne – poziomy rząd oświetlenia po obydwu stronach kabiny lakierniczej,
- oświetlenie sufitowe – w skosach pomiędzy plenum a ścianami bocznymi po oby dwóch stronach kabiny,
- oświetlenie boczne, podwójne – podwójny poziomy rząd oświetlenia po obydwóch stronach kabiny lakierniczej,
- oświetlenie pionowe – pionowe oświetlenie po obydwóch stronach kabiny,
- oświetlenie na tylnej ścianie kabiny lakierniczej – poziome, poziome podwójne lub pionowe oświetlenie na tylnej ścianie kabiny lakierniczej.
Oświetlenie LED, które stosujemy w naszych kabinach lakierniczych zapewnia:
- wydłużoną żywotność oświetlenia,
- zmniejszenie zużycia energii elektrycznej (w porównaniu do standardowego oświetlenia),
- bezpieczeństwo pracy poprzez zastosowanie opraw ze szkła hartowanego,
- pozytywny wpływ na środowisko.

Budowa kabiny lakierniczej Saima Meccanica
Podłoże kabiny lakierniczej może być wykonane w postaci:
- fosy betonowej (obniżenie w posadzce o 80 cm),
- podstawy metalowej (obniżenie w posadzce jedynie o 35 cm),
- podstawy metalowej na posadzce (bez ingerencji w posadzkę lakierni, zastosowanie podstawy uchylnej lub z rampami najazdowymi),
- posadzki lakierni (bez ingerencji w posadzkę lakierni, wyciąg powietrza realizowany jest poprzez kolektor ssący zamontowany w bocznej ścianie kabiny lakierniczej).
Ściany kabiny lakierniczej SAIMA MECCANICA wykonane są z paneli z wytłaczanej blachy stalowej, wzmacnianych stalowymi kształtownikami.
Ściany pokryte są zewnętrznie i wewnętrznie bardzo trwałą i odporną na uszkodzenia oraz zabrudzenia powłoka winylową w kolorach (do wyboru przez inwestora) na zewnątrz: czerwony, niebieski, szary, biały lub żółty, wewnątrz kolor biały półmatowy.

Materiał izolacyjny w panelach ściennych to wełna mineralna o niskim współczynniku przenikalności cieplnej, poniżej 0,035 W/m².
Drzwi wjazdowe kabiny lakierniczej wykonane są z tłoczonej stalowej blachy z izolacją z wełny mineralnej o dużej gęstości zapewniającym bardzo dobre własności izolacji termicznej, akustycznej i ognioodporne. Drzwi dzielą się na trzy lub cztery ruchome, przeszkolone skrzydła osadzone na łożyskowanych zawiasach. W zastosowaniach przemysłowych często stosujemy listwowe bramy rolowane z napędem elektrycznym.
W jednej sekcji kabiny lakierniczej standardowo znajdują się przeszklone drzwi serwisowe umożliwiające komunikację np. z pomieszczeniem mieszalni lakierów lub suszarnią.
W kabinach lakierniczych Saima Meccanica drzwi posiadają bezpieczne zatrzaski sprężynowe będące jednocześnie awaryjnymi bezpiecznikami nadciśnienia powietrza.
Inni klienci oglądali również:
O firmie FBD
Firma F.B.D. s.j. od 2001 roku wyposaża kompleksowo serwisy blacharsko-lakiernicze oraz lakiernie przemysłowe, oferując najwyższej klasy urządzenia europejskich producentów oraz profesjonalny montaż.
Działamy na terenie całego kraju:
biuro@fbd.pl
Oddział Warszawa
ul. L. Okulickiego 2/29
+48 733 788 708
Siedziba Chorzów
ul. 3 Maja 64/2
+48 606 888 653