Struktura kabiny lakierniczej

Struktura kabiny lakierniczej

Drzwi wjazdowe kabiny lakierniczej wykonane są z tłoczonej stalowej blachy z izolacją z wełny mineralnej o dużej gęstości zapewniającym bardzo dobre własności izolacji termicznej, akustycznej i ognioodporne. Drzwi dzielą się na trzy lub cztery ruchome, przeszkolone skrzydła osadzone na łożyskowanych zawiasach.

W zastosowaniach przemysłowych często stosuje się  listwowe bramy rolowane z napędem elektrycznym.
Ściany boczne kabiny lakierniczej  o grubości 55 mm wykonane są z paneli z wytłaczanej blachy stalowej, wzmacnianych stalowymi kształtownikami. Ściany pokryte są  zewnętrznie i wewnętrznie trwałą i odporną na uszkodzenia, zabrudzenia powłoka winylową w kolorach ( do wyboru przez klienta) na zewnątrz: czerwony, niebieski lub szary matowy, wewnątrz kolor biały półmatowy. Materiał izolacyjny w panelach ściennych - wełna mineralna o niskim współczynniku przenikalności cieplnej –  poniżej 0,035W/m².

W jednej sekcji kabiny lakierniczej standardowo znajdują się przeszklone drzwi serwisowe umożliwiające komunikację. Drzwi posiadają zatrzaski sprężynowe będące jednocześnie awaryjnymi bezpiecznikami nadciśnienia powietrza w kabinie lakierniczej.

Oświetlenie kabiny lakierniczej może być wykonane z rzędu lamp jarzeniowych (3 lub 4 szt. w zestawie) umieszczonych w skosach pomiędzy dachem a ścianami bocznymi pod kątem 45º, oraz z jednego lub dwóch rzędów lamp poziomych (2 szt. w zestawie) na ścianach bocznych. W niektórych rozwiązaniach stosuje się również lampy ustawione pionowo.