Kabiny lakiernicze

Kabiny lakiernicze dla zastosowań renowacyjnych dla samochodów osobowych i dostawczych budowane są modułowo z ujednoliconych paneli tworzących następujące standardowe wymiary kabin lakierniczych (wew wymiar);

 

 

 

 

 

 

 

 

Firma Saima Meccanica jest na rynku od 1977 roku.

 

Kabiny lakiernicze SAIMA dzięki modułowej budowie mogą być wykorzystywane w różnorodnych  sektorach przemysłu, poczawszy od małych kabin do lakierowania małych elementów a kończąc na kabinach do lakierowania autobusów pojazdów szynowych lub różnorodnych konstrukcji staowych.

Realizujemy najbardziej nietypowe zamówienia kabin, dostowane są one do indywidualnych potrzeb klienta a dobór odpowienich parametrów i wyposażenia, by uzyskać najwyższą jakość i maksymalną wydajność stanowiska pracy.

 

Ogrzewanie w kabinach lakierniczych może być realizowane przy użyciu:

  • Paneli endotermicznych
  • Palnika gazowego z otwartą komorą spalania

Palnika gazowego lub olejowego dwu-stopniowego z wymiennikiem ciepła 

Podstawowe elementy składowekabin lakierniczych;

Podłoże; fosa betonowa, podstawa metalowa lub podstawa metalowa uchylna

                                 

 

          

Elementy konstrukcyjne;  ściany, bramy frontowe i oświetlenie

Kabiny lakiernicze są skonstruowana z paneli składających się z ram stalowych spawanych z profili zamkniętych o grubości 55 mm, wypełnionych izolacja termiczno-akustyczną (wełna mineralna),  z poszyciem z blach ocynkowanych, powlekanych tworzywem poliwinylowym w kolorach z zewnątrz oraz białym półmatowym wewnątrz.

Dostępna kolorystyka:

             

                                                                                                                                                                                                                         

                Bamy frontowe  w zależności od wersji kabiny mogą być wyposażone w trzy lub cztery ruchome, przeszkolone skrzydła osadzone na łożyskowanych zawiasach lub bramy rolowane elektrycznie 

          

Oświetlenie kabiny dzieli się na oświetlenie sufitowe i boczne. Oświetlenie sufitowe umieszczone jest w skosach konstrukcji kabiny pomiędzy dachem, a ścianami bocznymi. Oświetlenie boczne to poziomy jeden lub dwa rzędy  ewentualnie pionowe panele świetlne umieszczone na ścianach po obydwu stronach kabiny. Każdy panel świetlny jest wyposażony w 2, 3 lub 4 sztuki świetlówki.

Najnowszym rozwiązanie są lampy LED charakteryzujące się niskim poborem energii elektrycznej oraz bardzo długą żywotnością do 50000 godzin pracy przy tych samych parametrach natężenia światła .

Agregaty wentylacyjno – grzewcze

W zależności od parametrów kabiny, miejsca montażu oraz wymagań inwestora rozróżniamy kilka rodzajów agregatów, np.: rozdzielne, zespolone, z napędem bezpośrednim lub poprzez przekładnię pasową oraz z pojedynczą podwójną lub potrójną filtracją- z węglem aktywnym

 

  

 

 

 Palniki, do ogrzewania powietrza można zastosować palniki dwustopniowe olejowe, gazowe lub gazowe z otwartą komora spalania PREMIX .

Najnowszy palnik z otwartą komorą spalania typu PREMIX,  w porównaniu z  palnikami z otwartą komorą spalania DIRECT FLAME typ V charakteryzują się mniejszym zużyciem gazu,  nie przekraczają poziomu emisji CO w procesie malowania 1-2 ppm  oraz w procesie suszenia 4-5 ppm. Natomiast palniki „DIRECT FLAME” typ V osiągają poziom emisji 4-10 ppm CO w procesie malowania oraz 15 – 35 ppm w procesie suszenia.

Kilkukrotne zmniejszenie emisji CO w znacznym stopniu poprawia bezpieczeństwo pracy lakierników w kabinie.  W palnikach PREMIX mieszanie mieszanki gaz/powietrze odbywa się przed głowicą. Na specjalną głowicę wykonaną z opatentowanego przez RIELLO materiału podawana jest mieszanka gaz-powietrze.

 

                                         

Panele sterowania, rozróżniamy panele standardowe, standardowe wraz z elektronicznym numerycznym panelem – w przypadku zastosowania falowników lub panel dotykowy LCD 10,5”