Shark

UNIWERSALNY, KOMPUTEROWY, ULTRADŹWIĘKOWY,SYSTEM POMIAROWY FIRMY BLACKHAWK

System pomiarowy SHARK w roku 1998 zdobył złoty medal na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych Autosalon ’98 natomiast w roku 2000 złoty medal na targach Poznań Motor Show. System SHARK uzyskał, także wiele nagród i wyróżnień międzynarodowych między innymi: The Queen’s Awards for Technological Achievement, Spirit of Innovation Award, Grand Prix International Paris.

System pomiarowy Shark służy do:

  • pomiaru i oceny stanu technicznego pojazdu
  • pomiaru przed procesem naprawy blacharskiej
  • pomiaru w trakcie naprawy
  • pomiaru po dokonanej naprawie blacharskiej


W skład systemu wchodzą:

Konsola wraz z komputerem IBM z polską wersją językową programu SHARK, monitorem 17 lub 20” , kolorową drukarką Hewlett Packard, zestaw adapterów do punktów technologicznych płyty podłogowej, 6-8 sond pomiarowych, ramię do pomiaru górnego mocowania McPherson, główna belka pomiarowa.
 

Do głównych zalet systemu Shark należy zaliczyć:

  • wszystkie punkty technologiczne z bazy systemu posiadają dane dla elementów zabudowanych i wybudowanych,
  • przewodowe połączenie sond z belką i komputerem eliminujące wpływ czynników zewnętrznych, tak często występujących w serwisie blacharskim, jak np. zakłócenia elektromagnetyczne,
  • brak konieczności kłopotliwego poziomowania lub ustawiania belki pomiarowej względem samochodu i ramy,
  • baza danych oprócz schematów posiada również zdjęcia płyt podłogowych, w znaczny sposób ułatwiające proces mierzenia,
  • jednoczesna kontrola wielu punktów technologicznych (pomiar do 12 pkt. wraz z punktami bazowymi) podczas naprawy blacharskiej lub pomiaru diagnostycznego,
  • ciągły podgląd na ekranie komputera procesu naprawy karoserii na ramie,
  • możliwość pomiaru punktów symetrycznych, gdy jeden ma zabudowane elementy a drugi wybudowane,
  • bardzo duża dokładność i powtarzalność pomiarów,
  • w czasie procesu naprawy system podpowiada kierunek przyłożenia siły w celu usunięcia odkształceń,
  • pomiar kolumn McPherson w opcjach z kołem lub bez, z zabudowaną kolumną lub bez,
  • możliwość tworzenia własnej bazy danych pojazdów np; zabytkowych, dodawania istotnych dla użytkownika punktów w istniejącej bazie danych, itp.
  • pomiar pojazdu można przeprowadzić na dowolnej ramie lub podnośniku,
  • szybkość instalacji urządzenia na stanowisku,
  • ścisłe katalogowanie przeprowadzonych pomiarów,
  • funkcja POMOC tak jak cały program SHARK w języku polskim.

System pomiarowy SHARK posiada homologacje większości producentów pojazdów m.in: Audi, Citroen, Fiat, Ford, GM, Renault, Peugeot, Nissan, Toyota.

Nowość!

SH109 przyrząd do pomiaru np.: otworów okiennych, punktów mocowania tylnej klapy bagażnika, itp.

Podstawowe zasady obsługi:

Pracę z systemem rozpoczynamy od włączenia komputera, ustawienia pod mierzonym pojazdem belki pomiarowej (nie jest istotne czy belka jest ustawiona poziomo i osiowo względem pojazdu) i połączenia jej z komputerem. Następnie postępując zgodnie z wskazówkami pojawiającymi się na monitorze wybieramy odpowiednią markę, typ samochodu. Po ukazaniu się planu pojazdu w rzutach poziomym i pionowym z zaznaczonymi punktami technologicznymi wybieramy opcję planu w zależności od stopnia demontażu samochodu; zabudowane, wybudowane elementy zawieszenia lub dowolna kombinacja tych planów.


Następny krok najważniejszy w całym procesie pomiaru to znalezienie bazy pomiarowej czyli czterech niezniszczonych punktów płyty podłogowej (wyniki zbliżone do „0” ). Następnie rozpoczynamy pomiar pozostałych punktów płyty podłogowej.



SHARK posiada możliwość pomiaru także podczas procesu naprawy ( pomiar co 3 sek.).








Wszystkie wyniki pomiarowe są drukowane i zapamiętane przez komputer w jego bazie danych.






 

Zobacz inne produkty